План самоосвіти





ПЛАН
  ПО САМООСВІТІ
Учителя української мови
та літератури
Пугач Т. В.













    Освіта: вища, закінчила в 1989 році Запорізький державний університет за фахом – українська мова та література.
Кваліфікаційна категорія - вища.
Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із нас приходить у життя з природженою здатністю жити щасливо й успішно. А ми повинні збагатити цю здатність знаннями і навичками, які допомогли б нам реалізувати її якомога ефективніше.
                                                                                         
                                                                                                 Р.Т. Кіосакі
Проблема школи:
«Вдосконалення навчально-виховного процесу на основі
реалізації компетентнісного підходу»
Індивідуальна проблемна тема самоосвіти :
"Шляхи формування компетентної особистості
на уроках української мови та літератури".

          Роботу над темою розпочато в 2010 році
                    Передбачається закінчити роботу над темою в 2015 році.

  Цілі і завдання :
1) розвиток інтелектуальної ініціативи учнів в процесі навчання;
2) формування особи потрібної суспільству- комунікативної, відповідальної за свої вчинки
3) використання на уроках нових інформаційних технологій і засобів комунікацій;
4) підвищення свого методичного рівня.
Очікувані результати:
підвищення успішності і рівня навченості учнів з української мови та літератури.
Виходячи з основної загальноосвітньої проблеми школи, індивідуальної теми по самоосвіті я намітила основні напрями роботи по самоосвіті.
Напрями самоосвіти : 
Основні напрями
Дії і заходи
Терміни
реалізації
Вивчення законодавчої та нормативно-правової бази
1. Вивчення документації.
Література: Концепція 12-річної середньої загальної освіти Закон «Про освіту», Закон «Про загальну середню освіту»
регулярно

Професійне
1. Вивчати програми і підручники, осмислювати їх особливості і вимоги
2. Знайомитися з новими педагогічними технологіями через предметні видання і Інтернет.
3. Систематично передплачувати журнали "Українська мова й література в школі".
«Українська мова та література»
Науково-методичний журнал «Вивчаємо Українську мову та літературу»
4. Вести каталог статей з цих журналів.
5. Підвищувати кваліфікацію на курсах для вчителів української мови та літератури
2010- 2015
  
2010-2015


регулярно

регулярно


Психолого-педагогічні
1.       Удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології і педагогіки.
Література:
Помиткін Е.О. Психологія духовного розвитку особистості. Монографія К., Наш час 2005 р.
Нісімчук А.С., Падалко О.С. Сучасні педагогічні технології. Навчальні посібники Київ. Просвіта 2000 р. 
Перспективні педагогічні технології в шкільній освіті. Навчальний посібник за ред. С.П. Бондар. Рівне 2003 р.
Сухомлинська О.В. Духовно - моральне виховання дітей та молоді: загальні тенденції й індивідуальний пошук. Київ. Всеукраїнський фонд «Добро» 2006р.
П.Щербань Сутність педагогічної культури. Вища освіта України 2004 р.
Якунин В.А.Педагогическая психология. Учебное пособие 2000 г.

регулярно


2010-2011





2011-2012






2012-2013
Методичні
1. Удосконалювати знання сучасного змісту освіти учнів з української мови та літератури.
2. Знайомитися з новими формами, методами і прийомами навчання української мови та літератури .
3. Брати активну участь в роботі міського і шкільного МО учителів гуманітарного  циклу.
4. Організувати роботу з обдарованими дітьми і брати участь в науково-практичних конференціях, конкурсах творчих робіт, олімпіадах.
5. Вивчати досвід роботи кращих учителів своєї школи, міста, країни через Інтернет.
6. Відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом.
7. Періодично проводити самоаналіз професійної діяльності.
8. Створити власну базу кращих сценаріїв уроків, цікавих прийомів і знахідок на уроці.
9. Проводити відкриті уроки для колег по роботі, учителів школи.
10. Виступати з доповідями по темі самоосвіти.
11. Виступити з творчим звітом  про свою роботу на серпневому секційному занятті учителів української мови та літератури.
регулярно



регулярно


регулярно


щорічно




 регулярно

 регулярно

регулярно


2010-2015


2011-2012 

Інформаційно-технологічні технології
1.Изучать ІКТ і впроваджувати їх в учбовий процес.
2. Огляд в Інтернеті інформації з української мови та літератури, педагогіки і психології.
3. Створити електронну пошту для контакту з однодумцями.
регулярно

регулярно


2013  
Охорона здоров'я
1. Впроваджувати в освітній процес здоров’язберігаючі технології.
2. Вести здоровий спосіб життя.
регулярно

 регулярно



ОСНОВНІ ЕТАПИ РОБОТИ ПО САМООСВІТІ:

Етапи
Зміст роботи
Терміни
Практична діяльність
Діагностичний
Вивчення літератури з проблеми і досвіду, що мається
2013





2011



2012








2013


    2014





    2011

2012


2013
1. Курси підвищення  кваліфікації учителів.
2. Виступи на засіданні шкільного МО учителів гуманітарного циклу.
- Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення уроку рідної мови.
- Специфіка та ефективність уроку літератури. Ідейно – художній аналіз художнього твору. З використанням інтерактивних технологій навчання.
  Розвиток раціональної продуктивної компетентності на уроках української літератури.
Навчання в умовах компетентнісного підходу.
Шляхи підвищення орфографічної грамотності учнів

3. Підписка на методичну
літературу:
Українська мова й література в школі".
«Українська мова та література»
Науково-методичний журнал «Вивчаємо Українську мову та літературу»
4. Вивчення літератури:
І.Г.Єрмакова, Д.О. Пузіков, Р.М. Несен. Компетентністний підхід до навчання.
Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. Метод посібник /Авт. укл.:О. Пометун, Л. Пироженко.- К. АПН, 2002р.
Падалко О.С. та інші. Педагогічні технології. – К. УКР. енциклопедія,1995
Творчо – дослідницькі та інтерактивні технології навчання на уроках української словесності. Метод. посібник/ Д.Семчук. Тернопіль 2007 Ярошевська О.Г. Ґрунтова навчальна діяльність школярів: теорія і методика. – К. Партнер 1997р.
Сучасний урок. Інтерактивні технології начання. Наук.- метод. Посібник/ О.І Пометун, Л.В.Пироженко.-К.-А.С.К.,2006р.

Прогностичний
1.Визначення цілей і завдань з теми.
2.Разробка системи заходів, спрямованих на вирішення проблеми.
3.Прогнозування результатів.
2011-2012
1. Виступ на засіданні шкільного МО учителів гуманітарного циклу  по темах: "Особливості використання інтерактивних методів навчання української мови в старших класах".

Практичний
1. Впровадження досвіду роботи.
2. Формування методичного комплексу.
3. Корекція роботи.


2010





2011-2012




   2013     
1. Виступ на засіданні педагогічної ради з теми:
“Раціональна організація навчальної праці учнів, як засіб підвищення ефективності навчання та якості знань ” .

"Розвиток навичок використання ІКТ, що вивчаться на уроках української мови та літератури  для учбового успіху".

Удосконалення уроку як засіб розвитку творчої особистості вчителя і учня.

2. Відкриті уроки
2010-2011:
Києво-Печерський патерик, як пам’ятка житійної літератури. Зміст оповідання про Прохора Чорноризця. (9 клас,  українська література, жовтень).
В. Сосюра. Патріотичний пафос поезій «Любіть Україну », Сад.(8 клас українська література, січень)
2011-2012:
«Слово про похід Ігорів». Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.(9 клас,  українська література, листопад).
Речення зі звертаннями, вставними і вставленими конструкціями. (8 клас, українська мова, березень).
2012-2013 н.р:
Складнопідрядні речення з підрядними означальними,  з’ясувальними і обставинними. (9 клас, українська мова, грудень 2012) 
Поезія В.Сосюри «Васильки» - взірець інтимної лірики. (8 клас, українська література, січень 2013)
Відокремлені уточнювальні члени речення. Розділові знаки в реченнях з уточню вальними членами. (8 клас, українська мова, 2013)
Художні особливості твору Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Складання власних творів за мотивами повісті-казки. (5клас, українська література, листопад 2014)
Зірка Мензатюк. Пригодницька повість «Таємниця козацької шаблі».(5 клас, українська література, січень 2015)
3. Відкриті заходи
2010-2011 н.р.
Засідання круглого столу. Вагилевич Іван Миколайович 200 років. Дослідницький проект: «Багатогранна спадщина М.Старицького»
(листопад)
Наново літери створили. Усний журнал до Дня рідної мови. (7 клас, лютий)
«Слово про похід Ігорів». Давньоруська перлина українського ліро-епосу. Мова поеми. (9 клас, листопад)
Пізнавальна гра-подорож «Сторінками життя і творчості Кобзаря» (9 клас, березень)
2012-2013 н.р.
Літературно-музична композиція присвячена А.С.Малишко.
Мандрівка в країну слова (8 клас, листопад)
КВК У вінок Кобзареві. (9 клас, березень).
2013-2014 н.р.
«Слово про закон і благодать» - одна з перших памяток літератури Київської Русі.
Літературно-музична композиція «Т.Г. Шевченко в музиці й образотворчому мистецтві». (березень)
Нестор Літописець. Написання книг у Київській Русі.(листопад 2014)
Учнівський проект «Тарас Шевченко – образ успішного українця».(березень 2015)
4. Участь у олімпіадах, конкурсах, конференціях.
5. Створити електронну пошту для контакту з однодумцями  
Узагальнюючий
1.Підведення підсумків.
2.Оформлення результатів роботи.
2010-2015


2011




2012



2013




2014
1.Виступи на засіданні шкільного МО учителів гуманітарного циклу по темі :
- Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення уроку рідної мови.
- Специфіка та ефективність уроку літератури. Ідейно – художній аналіз художнього твору. З використанням інтерактивних технологій навчання.
  Розвиток раціональної продуктивної компетентності на уроках української літератури.
Навчання в умовах компетентнісного підходу.
Шляхи підвищення орфографічної грамотності учнів

 2. Участь і результати в міських олімпіадах, конкурсах, конференціях.
3. Консультативна допомога вчителям і учням. 
Впроваджувальний
Поширення досвіду роботи. 2011-2012 1. Взяти участь у конкурсі «Вчитель року».
2.Результати роботи над темою самоосвіти розмістити на шкільному сайті


Реалізувати цілеспрямовану зустріч учня  і учбових форм роботи в просторі учбового успіху учнів мені дозволяє технологія індивідуального стилю учбової діяльності (ІСУД) - що є дидактичним ресурсом особистістно-орієнтовного навчання.
        Щоб ефективно використовувати технологію "ІСУД" необхідно і достатньо
-  діагностувати рівень параметрів учбового успіху учня;
- обирати для кожного учня індивідуальні форми роботи на різних етапах учбово-пізнавальної діяльності.
В ході реалізації поставлених завдань в першу чергу має відбутися :
1. Вивчення педагогічних програмних засобів зі свого предмету та оцінка їх достоїнств і недоліків.
2. Впровадження у свою практику нових технологій навчання таких як:
Метод проектів - це такий спосіб навчання, при якому учень безпосередньо включений в активний пізнавальний процес; він самостійно формулює учбову проблему, здійснює збір необхідної інформації, планує варіанти вирішення проблеми, робить висновки, аналізує свою діяльність, формуючи "по цеглі" нове знання і набуваючи нового учбового і життєвого досвіду.
Комп'ютерні технології навчання  - сукупність методів, прийомів, способів, засобів створення педагогічних умов на основі комп'ютерної техніки, засобів телекомунікаційного зв'язку і інтерактивного програмного продукту, функцій педагога за уявленням, передачею і збором інформації, організацією контролю і управління пізнавальною діяльністю, що моделюють частину.
         Диференціація навчання - навчання будую на основі диференціації, що дозволяє враховувати індивідуальний темп просування школяра, корегувати  виникаючі труднощі, забезпечуючи підтримку його здібностей.
Мультимедіа  технології - спосіб підготовки електронних документів, що включають візуальні і аудіоефекти.  Застосування мультимедіа технологій відкриває перспективний напрям розвитку сучасних комп'ютерних технологій навчання.
ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМИ :
 Вивчити  літературу з цієї проблеми:
1.   Леонтович А.В. Дослідницька діяльність як спосіб формування світогляду. // Народна освіта, № 10, 2005.
2.   Нові педагогічні і інформаційні технології в системі освіти / під ред. Е.С. Полат-м.:2004
3.   Пахомова Н.Ю. Проектне навчання - що це? // Методист, №1, 2004. - с. 42.
4.   Розвиток дослідницької діяльності учнів. Методична збірка. - М.: Народна освіта, 2001. - 272 с.
5.   Хуторський А.В. Ключові компетенції як компонент особово орієнтованої парадигми освіти // Учень в школі, що оновлюється, : Сб. науч. праць / Під ред. Ю.И.Дика. А.В.Хуторского. М., 2002.
6. Сучасний урок (1-4 ч) Т. П. Лакоценина, издат. "Вчитель"
Учбова дослідницька робота:
1.Включить у план по реалізації проектної діяльності на уроках української мови та літератури і запропонувати для розробки учнем зразки теми проектів.
2. Розробити програму і завдання по діагностиці знань учнів (використовувати ресурси Інтернет, використовувати матеріал сайтів освітніх ресурсів) - проводити діагностику 1-2 рази в рік.
3. Вивчення досвіду учителів - новаторів, методистів, передового досвіду.
  • Вивчити досвід учителів новаторів з методичних газет і журналів, освітніх сайтів Інтернету
  • Використовувати матеріали сайту "Мережа творчих учителів" з питань використання іКТ.
4. Участь в системі шкільної методичної роботи :
·         Провести відкриті уроки, на яких показати застосування вказаних технологій.
·         Встановити творчу співпрацю з учителями-наочниками з питань теми самоосвіти.
·         Вивчити передовий досвід учителів міста по застосуванню технологій.
·         Участь в засіданнях ШМО гуманітарного циклу, педагогічних радах.
·         Практичні заходи (доповіді, реферати) - на міський секції учителів української мови та літератури, на заняттях шкільного методичного об'єднання, на засіданнях педагогічної ради школи.
·         Взаємні відвідування уроків з метою обміну досвідом роботи;
Передбачувані результати самоосвіти

·         Підвищити якість викладання предмета  до 50%.
·         Навчити дітей грамотно використовувати отриманий матеріал в творчих роботах.
·         Розробити і провести і відкриті уроки за власними новаторськими технологіями.
·         створити комплекти педагогічних  розробок із застосуванням нових технологій і помістити їх на шкільному сайті.
·         Періодично проводити самоаналіз своєї професійної діяльності, звітувати про результати роботи над темою на МО і педрадах.
·         Розробити  дидактичні матеріали, тести, створити власну медиатеку, що сприятиме особистістно-орієнтованому підходу у вивченні предмета.

Результати роботи над темою самоосвіти  помістити на шкільному сайті.
Узагальнити досвід з досліджуваної теми: «Шляхи формування компетентної осбистості на уроках української літератури».

Немає коментарів:

Дописати коментар